Tästä artikkelista löydät tietoa sisällöntuotannosta, sisällöntuotannon hintoja ja miksi jokaisen yrityksen kannattaa panostaa sisällöntuottoon. Kun puhutaan sisällöntuotannosta, voidaan puhua mistä tahansa yrityksen markkinoinnissa tai viestinnässä käytettävästä sisällöstä.
Artikkelissa käsitellään sisällöntuotantoa yleisellä tasolla, mutta paneudutaan myös tarkemmin verkkosivulla asuviin blogiartikkeleihin, ja siihen miksi yrityksesi kannattaa harkita blogiartikkelien tuottamisen ulkoistamista meille. Artikkeli, jota luet nyt, toimii esimerkkinä siitä, miltä yrityksesi verkkosivuilla oleva blogiartikkeli voi näyttää.
Mitä on sisällöntuotanto ja miksi se kannattaa?
Sisällöntuotanto on prosessi, jossa luodaan sisältöä markkinoinnissa tai muussa yrityksen viestinnässä käytettäväksi. Sisältöä voidaan luoda moniin eri tarkoituksiin, kuten tietoisuuden lisäämiseen, asiakashankintaan tai brändiuskollisuuden rakentamiseen.
Jos et lue tätä artikkelia tämän pidemmälle, tässä pikaisesti Liidityökalu OptinMonsterin statistiikkaa bloggauksen hyödyistä jotka yrityksesi missaa tällä hetkellä
- Yritykset joilla on aktiivinen blogi, saavat 67% enemmän yhteydenottoja kuin yritykset, jotka eivät bloggaa
- 77% internetin käyttäjistä lukee blogitekstejä
- Bloggaava yritys saa 97% enemmän linkkauksia verkkosivuilleen
Sisällöntuotanto on tärkeä osa uusien asiakkaiden hankinnassa, olemassa olevien asiakkaiden säilyttämisessä sekä myös olemassa oleville asiakkaille tehdyssä lisämyynnissä. Laadukas sisältö voi auttaa sinua ja yritystäsi erottumaan kilpailijoista positiivisella tavalla, sekä näkymään potentiaalisten asiakkaiden silmissä alan asiantuntijana.
Miten yritykseni hyötyy sisällöntuotannosta ja blogiartikkeleista?
Sisällöntuotanto lisää yrityksesi tunnettuutta ja tuo uusia asiakkaita yritykseesi. Monella potentiaalisella asiakkaallasi on ongelma, johon he tarvitsevat ratkaisun. Hakukoneen avulla asiakaskuntasi löytää hakukoneoptimoidun artikkelin joka on verkkosivullasi, jonka kautta päätyvät sitten asiakkaaksesi.
Sisällöntuotanto auttaa yritystäsi rakentamaan parempaa brändiä ja luo positiivista mielikuvaa yrityksestäsi. Samalla autamme yrityksesi asiakkaita ja potentiaalisia asiakkaita saamaan tietoa yrityksestä ja sen tuotteista tai palveluista.
Sisällöntuottamisen päähyödyt:
- Lisää asiakkaita yrityksellesi
- Parantaa yrityksen tunnettuutta
- Yrityksesi verkkosivut nousevat hakukoneissa kilpailijoiden yläpuolelle
- Hyvä tapa jakaa tuote- tai palvelutietoutta
- Tukee muuta some-markkinointia
Sisällöntuotannon tavoite on luoda laadukasta sisältöä, joka auttaa ennakoimaan asiakkaiden tarpeita ja parantamaan heidän kokemuksiaan. Laadukas sisältö lisää myös sivuston liikennettä ja auttaa saamaan enemmän näkyvyyttä hakukoneissa.
Voitte myös käyttää blogiartikkelissa olevaa sisältöä muussa markkinoinnissa hyödyksi; voitte esimerkiksi jakaa blogiartikkelia sellaisenaan esim. Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa tai erotella artikkelista osia, joita jaetaan sosiaalisessa mediassa. Yksi artikkeli voi antaa materiaalia sosiaalisen median sisältöä viikoiksi, jopa kuukausiksi!
Miksi sisällöntuotannon ulkoistaminen on fiksu ratkaisu?
Sisällöntuotannon ulkoistaminen on monista syistä järkevää. Ehkä ilmeisin syy on se, että se säästää yrityksen rahaa. Kun yritys ulkoistaa sisällöntuotannon, se palkkaa jonkun tekemään työn, josta se muuten joutuisi maksamaan jollekin sisäiselle työntekijälle. Tämä voi olla yritykselle merkittävä säästö.
Artikkelin tuottaminen yrityksen sisällä
Otetaan laskuesimerkkiin oma tuntipalkkasi, tai mieti työntekijää ja hänen tuottavuuttaan, joka artikkelin tulisi kirjoittamaan. Orbit Median selvityksen mukaan blogitekstin kirjoittaminen ottaa ammattilaiselta 3.5 tuntia aikaa. Mutta jos sinä tai työntekijäsi ette ole sisällöntuotannon ammattilaisia, voidaan tämä aika helposti tuplata.
Voit siis kertoa oman tuntipalkkasi tai työntekijän tuottavuuden seitsemällä. Paljonko blogitekstille tuli hintaa?
Säästämisen lisäksi sisällöntuotannon ulkoistaminen voi myös auttaa sinua säästämään aikaa. Sen sijaan, että yrityksesi joutuisi kouluttamaan yrityksen sisäisen työntekijän tuottamaan sisältöä, se voi yksinkertaisesti palkata sisällöntuottajan, joka on jo perehtynyt prosessiin ja voi aloittaa heti. Tämä vapauttaa aikaa muille työntekijöille, jotka voivat keskittyä omiin tehtäviinsä ja vastuualueisiinsa.
Sisällöntuotannon ulkoistaminen voi myös auttaa varmistamaan, että tuotettu sisältö on laadukasta. Ulkoistamalla blogiartikkelin kirjoittamisen voit hyödyntää lahjakkaiden kirjoittajiemme joukkoa, joka voi auttaa varmistamaan, että sisältösi on korkealaatuista.
Miten blogiartikkelin tuottaminen kanssamme tapahtuu käytännössä?
Kun yhteistyömme alkaa otamme yhdessä lyhyen, n. 15min-30min puhelun jossa käymme artikkelin otsikon ja artikkelin pääpointit läpi. Voimme puhelun aikana käydä läpi myös artikkeliin haluttu “ääni”, asiakaspersoona, ym. muu artikkeliin liittyvä.
Tämän jälkeen sisällöntuottaja itsenäisesti
- Tutkii avainsanat hakukoneoptimointia varten
- Käy läpi kilpailijoiden sisällöt (kotimaiset tai ulkomaiset)
- Kirjoittaa artikkelin
- Lähettää sen teille tarkastettavaksi ennen julkaisua
Tavoitteenamme on tehdä sisällöntuotannosta ja blogiartikkelin kirjoittamisesta mahdollisimman helppoa ja nopeaa yrityksellesi. Sisällöntuotantoon on kaksi tapaa, artikkelista riippuen
1) Kevytartikkeli
Kutsumme kevytartikkeliksi artikkelia, jonka ulkoinen sisällöntuottaja voi tuottaa ilman ammattilaisen kanssa käytyä, pidempää haastattelua. Tarvitsemme teiltä vain artikkelin otsikon, ja esimerkiksi 3-5 otsaketta tai aihepiiriä jotka artikkelissa olisi hyvä olla mukana.
2) Asiantuntija-artikkeli
Asiantuntija-artikkeli on vaativampi artikkeli, joka tuotetaan yhdessä ammattilaisen (nimetty henkilö teidän yrityksestänne) kanssa, joka auttaa artikkelin asiasisällön tuottamisessa. Aiheesta riippuen, asiantuntija-artikkelin kirjoittamiseen tarvitsemme ammattilaisenne aikaa noin 1-3 tuntia artikkelia kohti.
Kun olemme saaneet artikkelin valmiiksi, lähetämme sen teille luettavaksi, ja voitte kommentoida sitä ja tehdä artikkeliin mahdollisia lisäyksiä tai muutosehdotuksia. Teemme muutokset ja joko lähetämme valmiin artikkelin teille haluamassanne muodossa tai lisäämme sen suoraan verkkosivuillenne. Molemmassa tapauksessa huolehdimme että artikkeli on hakukoneoptimoitu, teemme hakusana- sekä kilpailija-analyysin.
Kuinka paljon blogiartikkeli maksaa?
Kevytartikkelin hinta on 300e/artikkeli (+ alv).
Asiantuntija-artikkelin hinta (sis. etähaastattelu esim. Zoom) 750e/artikkeli (+ alv).
Voitte halutessanne ostaa 5 artikkelin paketin, jolloin hinnaksi tulee 1100e (+ alv) viidelle kevytartikkelille ja 3200e viidelle asiantuntija-artikkelille. Voimme myös erikseen sopia paketista, jossa osa artikkeleista on kevytartikkeleita, ja osa asiantuntija-artikkeleita.
Kevytartikkelin pituus on yleisesti 600-1000 sanaa (tämä artikkeli, jota luet on ~800 sanaa pitkä). Asiantuntija-artikkeli asettuu yleensä 1000-2500 sanaan. Toimitamme artikkelin teille haluamassanne muodossa, esim. Word-dokumenttina, Google Docs -muodossa tai PDF-tiedostona. Voimme halutessanne etsiä artikkeliin kuvituskuvan, joka tukee artikkelin viestiä ja sopii yrityksenne viestintään. Voimme myös lisätä artikkelin verkkosivullenne puolestanne, ja huolehtia täten samalla siitä, että hakukoneoptimointi tulee tehtyä oikein. Tämän lisäpalvelun hinta 50e/artikkeli (+ alv).
Voit ottaa meihin yhteyttä yhteystietolomakkeen avulla, tai soittaa suoraan Henrille +358 4573 9629 69. Keskustellaan yhdessä kuinka voimme auttaa teitä!